تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید در مقابل تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه

تکنیک‌های سئو می‌توانند به دو گروه عمده طبقه‌بندی شوند: تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو به‌عنوان بخشی از یک طراحی خوب توصیه می‌کنند، و تکنیک‌هایی که مورد تأیید موتورهای جستجو نیست.

موتورهای جستجو تلاش می‌کنند که اثر دسته دوم را کاهش دهند. هرز آگهی‌ها از آن جمله هستند. مفسران صنعتی و شاغلانی که از این تکنیک‌های سئو استفاده می‌کنند، آن‌ها را به سئو کلاه‌سفید یا کلاه‌سیاه طبقه‌بندی کرده‌اند.

تکنیک‌های کلاه‌سفید تمایل به تولید نتایجی دارند که مدت‌زمان زیادی برقرار هستند، درحالی‌که تکنیک‌های کلاه‌سیاه پیش‌بینی می‌کنند که هنگامی‌که موتورهای جستجو سر از کارشان درآورند، وب‌سایت‌های آن‌ها درنهایت ممکن است به‌طور موقت یا دائم متوقف گردد.

اگر از دستورالعمل‌های موجود جستجو پیروی کرده و فریبی در کار نباشد، یک تکنیک سئو کلاه‌سفید تلقی می‌شود. ازآنجایی‌که دستورالعمل‌های موتور جستجو به‌عنوان مجموعه‌ای از قوانین نوشته‌نشده است، این یک تمایز مهم و قابل‌توجه است.

تکنیک سئو کلاه‌سفید تنها دربارهٔ تبعیت از دستورالعمل‌ها نیست، اما در مورد حصول اطمینان از این امر است که محتوایی که یک موتور جستجو ایندکس کرده و سپس رتبه‌بندی می‌کند، مشابه همان محتوایی باشد که یک کاربر خواهد دید.

مشاوره کلاه‌سفید درمجموع جهت ایجاد محتوا برای کاربران مورداستفاده قرار می‌گیرد، نه برای موتورهای جستجو. سپس، آن محتوا به‌جای تلاش جهت تحریک نمودن الگوریتم و فریب دادن آن از اهداف موردنظر خود، به‌سادگی در دسترس عنکبوت‌ها قرار می‌گیرد. تکنیک‌های کلاه‌سفید در بسیاری جهات شبیه توسعه وب هستند که در دسترس بودن را ارتقاء می‌دهد؛ هرچند که این دو یکسان نیستند.

تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه تلاش می‌کنند تا رتبه‌بندی را از طریق فریب از روش‌ها و راه‌هایی که مورد تأیید موتور جستجو نیست، بهبود دهند. یک تکنیک کلاه‌سیاه از متن پنهان‌شده به‌عنوان متن رنگ‌آمیز شده مشابه با پس‌زمینه یک div نامرئی، یا به‌عنوان متنی در خارج از صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند. تکنیک دیگر، تکنیکی موسوم به کلاکینگ (به انگلیسی: Cloaking) است که بسته به اینکه یک صفحه توسط بازدیدکننده انسانی فراخوانی شود یا توسط یک موتور جستجو، صفحه متفاوتی را به دست می‌دهد.

دسته دیگری که گاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد، سئو کلاه خاکستری است. این تکنیک بین کلاه‌سفید و سیاه است که از روش‌هایی استفاده می‌کند که از مجازات سایت جلوگیری می‌کند، اما بااین‌وجود، بهترین محتوا را برای کاربر مهیا نکرده و ترجیحاً روی بهبود رتبه‌بندی‌های موتور جستجو تمرکز می‌کند.

موتورهای جستجو ممکن است سایت‌هایی که از روش‌های کلاه‌سیاه استفاده می‌کنند را جریمه کنند، که این امر از طریق کاهش دادن رتبه آن‌ها، یا حذف کردن فهرست‌های آن‌ها از دیتابیس‌های خود یا همه موارد می‌تواند صورت گیرد. چنین مجازات‌هایی می‌توانند به‌طور خودکار توسط الگوریتم های موتور جستجو یا از طریق بازنگری دستی سایت صورت پذیرد. یک نمونه، حذف ریکو و بی‌ام‌دبلیو از گوگل در فوریه ۲۰۰۶ به دلیل استفاده از شیوه‌های فریبنده بود. بااین‌حال، هر دو کمپانی به‌سرعت عذرخواهی کرده و با اصلاح نمودن صفحات متخلف، به لیست گوگل بازگشتند.

منبع:fa.wikipedia.org/wiki/بهینه‌سازی_موتور_جستجو


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : جستجو ,کلاه‌سفید ,تکنیک‌های ,تکنیک ,موتور ,موتورهای ,موتورهای جستجو ,موتور جستجو ,مورداستفاده قرار ,قرار می‌گیرد، ,استفاده می‌کنند
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایگاه مقاومت بسیج مرصاد زنجان اس تی یو پی پی تی Michael سافت 98 نظافتي پردیس شهید رجایی ارومیه سیستمها ی تهویه مطبوع (چیلر،هواساز،اگزاست فن و...) فرش سجاده اي - سجاده فرش مسجد روغن هسته خرما | روغن هسته خرما ارگانیک | قهوه هسته خرما